Opšte bezbednosne preporuke

Bezbedni u svakoj prilici

Opšte bezbednosne preporuke

U cilju zaštite ličnih i bankovnih podataka svojih klijenata, NLB Komercijalna banka vas poziva da se upoznate sa zvaničnim načinima komunikacije Banke, kao i da pročitate smernice o bezbednosti podataka.

Kako banka komunicira sa vama?

NLB Komercijalna banka AD Beograd sva obaveštenja svojim klijentima šalje isključivo putem zvaničnih kanala komunikacije, a oni su:

  • imejl sa domena @nlbkb.rs
  • SMS poruke sa oznakom NLBKB (običan SMS) ili sa broja 5622 (interactive SMS)

Banka koristi verifikovane naloge na društvenim mrežama – Facebook, Instragam, Linkedin i Viber grupi NLB Komercijalna banka za plasiranje informacija od značaja za korisnike i pratioce.

Zaposleni Banke će klijenta pozvati u slučajevima kada je potrebno da pruži dodatnu informaciju nakon inicijalnog poziva, ukoliko je klijent ostavio podatke na vebsajtu banke ili je putem drugih kanala izrazio interesovanje za određene proizvode ili dodatnu informaciju.

Banka nikada i ni pod kojim okolnostima od svojih klijenata neće tražiti:

  • da verifikuju svoje naloge za digitalno bankarstvo,
  • da dostave ceo broj svoje platne kartice i CVV broj na poleđini (u pojedinim slučajevima banka može tražiti prve četiri cifre koje predstavljaju brend kartice, kao i poslednje četiri cifre),
  • da dostave fotografiju platnih kartica i preuzmu navedene korake, upozoravati ih da će u protivnom nalozi biti deaktivirani, a kartice blokirane,
  • kredencijale za logovanje na servise elektronskog i mobilnog bankarstva,
  • aktivacione kodove i kodove za verifikaciju transakcija dobijene putem SMS poruka od Banke

Primanje imejlova od strane Banke

Banka vas imejlom može informisati o mesečnom izveštaju o izvršenim transakcijama, a ukoliko ste inicirali promenu lozinke ili ste zaboravili korisničko ime, može vam dostaviti kodove i linkove koje ste zatražili.

Međutim, ukoliko dobijete imejl koji vizuelno podseća na imejl koji dobijate od Banke i od vas se zahteva da u okviru linka unesete lične podatke, podatke sa platnih kartica ili resetujete lozinku, u pitanju je pokušaj fišinga i krađe podataka.

Primanje SMS poruka od strane Banke

Banka vas putem SMS-a može informisati o:

  • promenama po računu (odlivi ili prilivi sredstava),
  • dokumentima koji ističu i ažuriranju podataka,
  • isteku platne kartice ili vremenu i mestu gde možete preuzeti novu platnu karticu,
  • sigurnosnim kodovima koji su isključivo rezultat vaše akcije (potvrda transakcije, zaboravljena lozinka ili korisničko ime...)

Informacije koje dobijate putem SMS-a, kao i kodovi iz SMS poruka koje vam šalje Banka, namenjeni su isključivo vama i ni u kom slučaju ih ne delite, prosleđujte ili saopštavajte drugima.

Ukoliko u SMS poruci dobijete link koji ne vodi na stranicu banke (https://www.nlbkb.rs) ili se od vas traži da prosledite ili pročitate kodove koje ste dobili, u pitanju je pokušaj prevare i krađe vaših ličnih podataka.

Društvene mreže i ankete

Banka koristi društvene mreže za promociju svojih ponuda, novih usluga, za različite kampanje, obaveštenja korisnicima  i organizuje ankete u cilju istraživanja zadovoljstva klijenata.

Banka neće organizovati ankete ili nagradne igre u kojima će se od klijenata tražiti osetljivi podaci o platnoj kartici (ceo broj kartice, CVV broj, PIN kod) i/ili aktivacioni kodovi i kodovi za verifikaciju transakcija dobijenih putem SMS poruka od Banke.

Ukoliko primetite sličnu kampanju na nekoj društvenoj mreži ili anketu, trebalo bi da znate da je u pitanju pokušaj prevare i krađe vaših podataka.

Vebsajt Banke

Zvanični sajt banke je https://nlbkb.rs i na njemu su u svakom trenutku dostupne informacije o svim aktivnim promocijama, kampanjama ili obaveštenjima. U slučaju da posumnjate u validnost nekih objava na društvenim mrežama, različitim sajtovima i/ili forumima, preporuka je da putem pomenutog linka proverite da li su navodi tačni.

Ažurnost ličnih podataka

Proverite podatke koje ste dostavili Banci. Ukoliko vaši podaci nisu ažurirani, to možete uraditi u najbližoj ekspozituri.   

Ukoliko već niste, u svakoj ekspozituri možete registrovati svoj broj mobilnog telefona i aktivirati SMS uslugu za dostavu obaveštenja o promenama stanja po računima i izvršenju transakcija platnim karticama, kao i za prijem kodova za verifikaciju transakcija.

Održavanjem svojih podataka ažurnim i registrovanjem broja mobilnog telefona, značajno smanjujete mogućnost njihove zloupotrebe.

Šta ako dođe do prevare?

U slučaju da ste žrtva prevare, da su vam nalozi kompromitovani ili su uređaji koje ste koristili za mobilno ili elektronsko bankarstvo ukradeni, odnosno sumnjate da postoji mogućnost da je treće lice došlo u posed osetljivih podataka i da potencijalno može da ih iskoristi za zloupotrebu vaših računa i kartica, molimo vas da izvršite promenu svoje lozinke/PIN koda, kao i da se bez odlaganja obratite Kontakt centru NLB Komercijalne banke na jedan od sledećih načina:

  • Pozivanjem telefona: +381(0)11 20 18 600