Podnesite prigovor na rad banke u pisanoj formi
Prigovor može da podnese:
Korisnik/Klijent može podneti prigovor u pisanoj formi, na sledeće načine:
Neophodno je da prigovor sadrži podatke koji omogućavaju identifikaciju Korisnika/Klijenta (ime i prezime, broj telefona, adresu/e-mail adresu, odnosno za preduzetnike i pravna lica poslovno ime, broj telefona i adresu/e-mail adresu), razloge podnošenja prigovora, kao i podatke iz kojih se nesumnjivo može utvrditi odnos sa Bankom na koju se prigovor odnosi (broj i naziv ugovora, broj kreditne partije, broj platnog računa, poslednje 4 cifre sa platne kartice i sl.) kao i razloge za podnošenje prigovora Banka nije u obavezi razmatranja usmeno podnetih prigovora.
U slučaju podnošenja prigovora Banka će obrađivati Vaše podatke o ličnosti u svrhu postupanja po prigovoru na osnovu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga.
Rok za podnošenje pisanog prigovora Banci je 6 (šest) meseci od dana saznanja da je učinjena povreda prava odnosno najkasnije 3 (tri) godine od dana kada je ta povreda prava učinjena.
Ako Korisnik/Klijent podnese prigovor po isteku navedenog roka, Banka je dužna da ga odmah obavesti da je prigovor podnet po isteku propisanog roka, zbog čega nema obavezu da prigovor razmatra.
Banka je dužna da dostavi odgovor na prigovor Korisniku/Klijentu najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema prigovora. Ukoliko Banka iz razloga koji ne zavise od njene volje, ne može da dostavi odgovor u navedenom roku, taj rok se može produžiti za još najviše 15 (petnaest) dana, o čemu će Banka obavestiti Korisnika/Klijenta u pisanoj formi u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema prigovora.
Banka je dužna da u obaveštenju jasno i razumljivo navede razloge zbog kojih nije mogla da dostavi odgovor u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema prigovora, kao i krajnji rok u kome će odgovor biti dostavljen Korisniku/Klijentu.
Odgovor na prigovor treba da bude potpun, jasan i razumljiv za Korisnika/Klijenta, da se odnosi na predmet prigovora i da sadrži ocenu osnovanosti prigovora. Ako Banka oceni da je prigovor osnovan, obavestiće Korisnika/Klijenta o tome da li su razlozi zbog kojih je uložen prigovor otklonjeni, odnosno o roku za njihovo otklanjanje i o merama koje će biti preduzete za njihovo otklanjanje.
Banka odgovor na prigovor dostavlja u pisanoj formi putem sredstva komunikacije preko kojeg je taj prigovor primila, na način koji omogućava da se utvrde datum i vreme prijema odgovora i njegova sadržina, kao i da tom odgovoru korisnik može da pristupi i da ga reprodukuje u neizmenjenom obliku. Ako je prigovor podnet preko internet stranice davaoca usluga, odgovor na prigovor dostavlja se u pisanoj formi, elektronskom poštom ili na drugi odgovarajući način u skladu sa Odlukom o postupku po prigovoru, pritužbi i predlogu za posredovanje.
Banka može odgovor na prigovor da dostavi putem pošte i u obliku odštampanog primerka elektronskog dokumenta (kopija elektronskog dokumenta na papiru), a Korisnik/Klijent nakon prijema takvog dokumenta ima pravo da zahteva da mu se dostavi originalni primerak elektronskog dokumenta ili njegova overena kopija u smislu zakona kojim se uređuje elektronski dokument.
Ukoliko nije zadovoljan odgovorom na prigovor ili mu odgovor nije dostavljen u predviđenim rokovima, sporni odnos između Korisnika i Banke se može rešiti u vansudskom postupku - postupku posredovanja. Predlog za posredovanje se dostavlja Narodnoj banci Srbije, u pismenoj formi - na početnoj internet stranici Narodne banke Srbije, u delu Pritužba na postupanje davaoca finansijskih usluga / Predlog za posredovanje (www.nbs.rs), ili poštom, na adresu: Narodna banka Srbije, Sektor za zaštitu korisnika finansijskih usluga, Poštanski fah 712, 11000 Beograd. Predlog obavezno sadrži i rok za njegovo prihvatanje, koji ne može biti kraći od pet niti duži od petnaest dana od dana dostavljanja tog predloga drugoj strani u sporu. Postupak posredovanja pred Narodnom bankom Srbije pokreće se zaključenjem sporazuma o pristupanju posredovanju, kojim strane u sporu i Narodna banka Srbije potvrđuju izbor posrednika, uređuju međusobna prava i obaveze u skladu s načelima posredovanja i uređuju druga pitanja od značaja za sprovođenje posredovanja. Nakon što se pokrene postupak posredovanja, Korisnik ne može podneti pritužbu, osim ako je ovaj postupak okončan obustavom ili odustankom. Postupak posredovanja pred Narodnom bankom Srbije je poverljiv, hitan i besplatan za strane u postupku, a eventualne troškove koji mogu nastati u tom postupku snose same strane (troškovi putovanja, smeštaja itd.).
Korisnik koji je prethodno podneo prigovor ima pravo da pre pokretanja sudskog spora podnese pritužbu Narodnoj banci Srbije, ukoliko je nezadovoljan odgovorom na prigovor ili mu taj odgovor nije dostavljen u predviđenim zakonskim rokovima, u pismenoj formi – na početnoj internet stranici Narodne banke Srbije, u delu Pritužba na postupanje davaoca finansijskih usluga / Predlog za posredovanje (www.nbs.rs), ili poštom, na adresu: Narodna banka Srbije, Sektor za zaštitu korisnika finansijskih usluga, Poštanski fah 712, 11000 Beograd.
Rok za podnošenje pritužbe je šest meseci od dana prijema odgovora na prigovor, odnosno od proteka roka za dostavljanje tog odgovora.
Narodna banka Srbije postupak po pritužbi sprovodi bez naknade, a eventualne troškove koji mogu nastati u tom postupku, snosi svaka strana bez obzira na ishod postupka.
Klijent (pravno lice koje koristi usluge koje Banka pruža po osnovu ugovora o kreditu, ugovora o depozitu, ugovora o sefu i ugovora koji se odnosi na devizne, devizno-valutne i menjačke poslove, ugovora o izdavanju garancija, avala i drugih oblika jemstva, kao i druge usluge koje Banka pruža u skladu sa zakonom, izuzev platnih usluga u smislu zakona kojim se uređuju platne usluge), nema pravo na podnošenje pritužbe Narodnoj banci Srbije, kao ni predloga za posredovanje.
Ukoliko korisnik dostavi prigovor Narodnoj banci Srbije, a ne Banci – Narodna banka Srbije neće razmatrati navode prigovora već će ga proslediti Banci na dalje razmatranje i postupanje.
Rok za podnošenje pritužbe od strane fizičkog lica, preduzetnika, poljoprivrednika i pravnog lica– kao korisnika platnih usluga Narodnoj banci Srbije jeste šest meseci od dana prijema odgovora ili od proteka roka za dostavljanje tog odgovora.
Uz pritužbu Narodnoj Banci Srbije klijent dostavlja prigovor koji je bio upućen Banci, odgovor koji je klijent dobio od Banke po tom osnovu, podatke o identifikaciji korisnika kao i propratnu dokumentaciju na osnovu koje se mogu ceniti navodi iz pritužbe.