Pređi na sadržaj

 

 

U skladu sa Odlukom Narodne Banke Srbije o olakšicama u otplati kredita, objavljenoj u Službenom Glasniku RS 78/2025 dana 12.09.2025 godine, obaveštavamo da je NLB Komercijalna banka a.d. Beograd omogućila svojim klijentima podnošenje zahteva za uvođenje olakšica u otplati kredita I drugih kreditnih proizvoda za fizička lica, registrovana poljoprivredna gazdinstva i preduzetnike.

 

 

Uslovi za podnošenje zahteva za olakšice u otplati

 

Osnovni uslov za podnošenje zahteva za olakšice u otplati kredita I drugih kreditnih proizvoda je da su nastupile okolnost koje korisnika dovode u teško imovinsko stanje, odnosno ako su nastupile druge bitne okolnosti na koje korisnik nije mogao da utiče.

 

Pod okolnostima koje korisnika dovode u teško imovinsko stanje smatraju se naročito: gubitak zaposlenja, značajno umanjenje prihoda, teška bolest ili teška povreda koja dovodi do umanjenja radne sposobnosti.

 

Drugim bitnim okolnostima na koje korisnik ne može da utiče smatraju se naročito teške porodične prilike, kao što je teška bolest ili smrt članova uže porodice, kao i razvod braka ukoliko su supružnici bili sadužnici po kreditu ili je jedan od supružnika jemac po konkretnom kreditu.

 

Na obaveze korisnika kredita odobrenih u okviru garantne šeme Republike Srbije ili s garancijom međunarodnih finansijskih institucija, kao i u slučaju subvencionisanih kredita, NLB Komercijalna Banka a.d. Beograd može primeniti olakšice samo uz prethodnu saglasnost davalaca garancije, odnosno subvencije.

 

 

Način podnošenja zahteva

 

Korisnici kredita ili drugih kreditnih proizvoda mogu podneti zahtev za olakšice u otplati kredita u svim poslovnicama NLB Komercijalne banke a.d. Beograd, na teritoriji Republike Srbije.

 

NLB Komercijalna banka a.d. Beograd je kreirala poseban formular zahteva kojim korisnik podnosi zahtev za olakšice u otplati, a koji je dostupan u svim poslovnicama Banke kao i na internet prezentaciji Banke www.nlbkb.rs

 

Korisnik kredita ili drugog kreditnog proizvoda se u samom zahtevu izjašnjava o nastalim okolnostima koje su ga dovele u teško imovinsko stanje, kao i o vrsti olakšice koju želi da koristi. U okviru zahteva se nalazi I spisak potrebne dokumentacije koju je korisnik dužan da dostavi banci, a na osnovu koje će banka vršiti procenu nastalih okolnosti i razmatrati odluku o primeni olakšica. Potrebna dokumentacija kojom se dokazuju nastale okolnosti se razlikuje u zavisnosti od toga da li je korisnik fizičko lice, registrovano poljoprivredno gazdinstvo ili preduzetnik.

 

 

 

 

Vrste olakšica

 

 

Pod olakšicama se podrazumevaju potpuno ili delimično refinansiranje duga iz ugovora, odnosno izmene ugovorenih uslova, uključujući, ali ne ograničavajući se na sledeće:

 

  • produženje roka otplate
  • promenu vrste ugovora
  • odloženo plaćanje celokupnog iznosa kredita, kamate, glavnice, dozvoljenog ili nedozvoljenog prekoračenja, duga po kreditnoj kartici ili određenih rata kredita, za određeni period
  • smanjenje kamatne stope (npr. ukoliko se refinansira dug po dozvoljenom prekoračenju ili kreditnoj kartici)
  • odobrenje da korisnik ne vrši otplatu kredita u određenom period (grejs period) u okviru kojeg korisnik otplaćuje samo kamatu
  • delimičnu otplatu duga
  • promenu valute u kojoj je izražena obaveza, ako novčana obaveza nije izražena u dinarima;
  • delimičan oprost i konsolidaciju duga;
  • proglašenje zastoja u otplati za određeni period (moratorijum), u okviru kojeg korisnik ne vrši plaćanje ni kamate ni glavnice

 

U slučaju duga po kreditnoj kartici, odnosno po osnovu dozvoljenog i/ili nedozvoljenog prekoračenja, Banka može korisniku ponuditi otplatu duga u 12 mesečnih rata.

 

 

 

Način donošenja odluke po zahtevu i rok za njeno donošenje

 

 

NLB Komercijalna banka a.d. Beograd, će sa dužnom pažnjom razmotriti svaki pojedinačni zahtev korisnika za primenu olakšica u otplati. Prilikom sagledavanja svakog pojedinačnog zahteva, banka će vršiti procenu finansijskog položaja korisnika, kao i procenu nastalih okolnosti koje su korisnika dovele u otežano finansijsko stanje i na osnovu te procene doneti odluku o primeni najadekvatnije olakšice koja će osigurati urednu otplatu obaveze u celosti, ili doneti odluku o odbijanju zahteva.

 

NLB Komercijalna banka a.d. Beograd, će doneti odluku u roku ne dužem od 30 dana od dana kada je kompletirana potrebna dokumentacija, izuzev u slučajevima kada je potrebna saglasnost davaoca garancija, odnosno subvencija, kada se rok može produžiti za dodatnih 15 dana.

 

Banka će pisanim putem obavestiti korisnika o donetoj odluci.

 

 

Pravo na podnošenje prigovora komisiji

 

Ukoliko banka odbije zahtev i korisniku ne ponudi ni jednu od navedenih olašica, ili na njega nije odgovorila u roku od 30 dana od dana kompletiranja dokumentacije, korisnik ima pravo da podnese prigovor komisiji u roku od deset dana od dana prijema odluke o tom odbijanju, odnosno od isteka roka od 30 dana za odgovor na zahtev.

 

 

Način podnošenja prigovora

 

 

Korisnik može podneti prigovor u pisanoj formi, na sledeće načine:

 

  • Slanjem prigovora poštom na adresu: 
    NLB Komercijalna banka AD Beograd, Bulevar Mihajla Pupina 165 V, 11070 Novi Beograd
  • Slanjem prigovora na e-mail adresu: prigovori@nlbkb.rs
  • Popunjavanjem online forme prigovora na internet prezentaciji Banke www.nlbkb.rs

 

Komisija donosi odluku o prigovoru i dostavlja je korisniku u roku od 30 dana od dana prijema prigovora.

Navedeni rok se može produžiti za 15 dana, ako je potrebno utvrditi dodatne činjenice i okolnosti od značaja za donošenje odluke.

 

U vezi sa odlukom komisije, kao i u slučaju da komisija ne odluči o zahtevu u propisanom roku, korisnik ima pravo da podnese pritužbu Narodnoj banci Srbije.

docx
134 KB
Zahtev za olakšice u otplati - fizička lica
docx
128 KB
Zahtev za olakšice u otplati - preduzetnici
docx
127 KB
Zahtev za olakšice u otplati - registrovana poljoprivredna gazdinstva