Paketi i računi
PAKETI
RAČUNI
Sigurno ste nekada čuli za izraze kao što su phishing (fišing), smishing (smišing) i vishing (višing), ali da li znate šta oni zapravo znače, u čemu je razlika i zašto je važno da ih poznajete?
NLB Komercijalna banka istražuje ove termine zajedno sa vama, jer je zapravo jako važno biti svestan njihovih značenja – i svega što oni podrazumevaju .
Fišing, smišing, višing predstavljaju različite oblike jedne iste stvari – a to je prevara, koja ima za cilj da otkrije vaše lične podatke i pristup sredstvima na bankovnom računu. Razlika između ova tri termina leži u načinu na koji prevaranti pokušavaju da dođu do vaših podataka.
Phishing (Fišing)
Fišing je naziv za prevare koje se najčešće sprovode putem e-mail poruka ili lažnih internet stranica, a čiji je cilj da prikupe poverljive podatke poput korisničkog imena, lozinke, broja kartice ili PIN-a. Prevaranti se obično predstavljaju kao banke, poštanske službe ili druge poznate institucije, šaljući poruke koje deluju hitno i uverljivo, uz linkove koji vode na lažne sajtove. Na taj način pokušavaju da navedu korisnika da unese lične podatke, koje potom zloupotrebljavaju.
Smishing (Smišing)
Smišing je naziv za prevare putem SMS servisa, koje se često sprovode zloupotrebom naziva poznatih pružalaca poštanskih, bankarskih i drugih usluga. Napadači šalju maliciozne SMS poruke sa linkom koji vodi na lažan sajt ili pozivaju na hitnu akciju. Takođe, prevara može biti plasirana i putem objava na društvenim mrežama ili direktnih poruka sa lažnih/kompromitovanih profila.
Vishing (Višing)
Višing je naziv za prevare putem telefonskog poziva, gde se prevaranti predstavljaju kao zaposleni banke, telekomunikacione kompanije ili državne institucije. Cilj im je da tokom razgovora izvuku osetljive podatke – broj kartice, CVV kod, lozinke ili druge poverljive informacije.
U slučaju da sumnjate u to da ste žrtva prevare ili da su vam nalozi kompromitovani, molimo vas da izvršite promenu svoje lozinke, odnosno PIN koda i da se odmah obratite Kontakt centru NLB Komercijalne banke ili da dođete u najbližu našu ekspozituru.
Kako biste se zaštitili od potencijalnih napada prevaranata, preporučujemo vam da:
Dodatno, uvek imajte na umu da vam niko, od kurirske službe do banke i državnih institucija, neće tražiti kredencijale ili podatke sa platnih kartica za pružanje usluga.
Fišing, smišing i višing predstavljaju tri načina prevare, koja za svoj cilj imaju da sami otkrijete svoje poverljive informacije – bilo to preko telefona, website-a, SMS poruke ili drugog kanala komunikacije.
Čuvajte svoje podatke i pratite naš sajt za druge sigurnosne preporuke.
Seznam za primerjavo je prazen
Na primerjalnem seznamu ni shranjenih izračunov. Za primerjavo morate dodati nekaj izračunov.